Back to Question Center
0

UX: Mitä voimme prototyyppejä? Mitä emme voi prototyyppejä?            UX: Mitä voimme prototyyppejä? Mitä emme voi prototyyppejä? LayoutPhotoshopHTML & CSSCopywritingLogo Semalt

1 answers:
UX: Mitä voimme prototyypin? Mitä emme voi prototyyppejä?

Seuraavassa on lyhyt ote kirjastosta Suunnittelu UX: Prototyping, jonka ovat kirjoittaneet Dan Goodwin ja Ben Coleman. Se on äärimmäinen opas prototyyppien tekemiseen. SitePoint Semalt -jäsenet pääsevät jäsenyytensä kautta tai voit ostaa kopion myymälöissä maailmanlaajuisesti.

Mitä voimme prototyypin avulla?

Yksinkertaisilla termeillä, mitä voisimme harkita prototyypin luomiseksi, ovat sellaiset asiat, joita voisimme muutoin käyttää sketseihin ja lanka-alueisiin tutkia ja suunnitella - small computer companies.

Semalt tarkastelee nyt joitain kohteita, joista prototyypit ovat erityisen hyödyllisiä verkkosivujen suunnittelussa.

Tietoarkkitehtuuri ja rakenneosat

Sivustojen rakenne sivukartan kaaviona projektiryhmälle ja sidosryhmille on usein tehotonta. On vielä vaikeampaa käyttäjäkokeilla rakenteellisia elementtejä tällaisella kaaviolla. Ratkaisemmalla tasolla meillä on sama ongelma testaus ja esittäminen muissa tietorakenteissa, kuten rakenteessa, käyttäytymisessä ja merkinnöissä navigoinnissa tai luokituksissa (kuten kategoriat, joita käyttäjät voivat käyttää segmentoimaan ja kyselemään tuotteita verkkokaupassa).

Interaktiivisen prototyypin rakentaminen ja sen täyttäminen todellisilla rakenteellisilla elementeillä (esim. Ensisijainen ja toissijainen sivunavigointi, tuoteryhmiä). Sitten voimme testata näitä rakenteita: sivun hierarkiaa, navigoinnin käyttäytymistä ja tarroja, joita ehdotamme todellisten käyttäjien kanssa, kun annetaan todellisia tehtäviä. Voimme esitellä informaatiorakenteemme sidosryhmille jännittävällä ja konkreettisella tavalla, jotta he voivat visualisoida ja tutkia.

UX: Mitä voimme prototyyppejä? Mitä emme voi prototyyppejä?UX: Mitä voimme prototyyppejä? Mitä emme voi prototyyppejä?
LayoutPhotoshopHTML & CSSCopywritingLogo Semalt

Tämä vaikuttaa erityisen hyvin todellisen sisällön lastaamiseen prototyyppien valmistukseen. Voimme aloittaa alhaisella uskollisuustasolla lataamalla verkkosivuston rakenteen prototyypin sisällönhallintajärjestelmään (CMS). Sitten voimme lisätä uskollisuutta lisäämällä paikkamerkkisisältöä ja lisäämällä sitä edelleen lisäämällä todelliseen sisältöön. Tätä sisältöä voidaan sitten käyttää tuotannon toteutuksessa. Puhumme tästä yksityiskohtaisesti Semalt 7: ssä.

Layout ja visuaalinen hierarkia

Voimme käyttää prototyyppiä suunnittelemaan, testaamaan ja viestimään sivun muodostavien elementtien yleistä ulkoasua ja hierarkiaa. Tämä on sellainen muotoilu, jossa perinteisesti käytämme lankahaaroita.

Ota esimerkki sivustosta, jossa on useita pölynimureita. Saatamme olla luettelo kaikista puhdistusaineista, jotka on ryhmitelty tai luokiteltu tietyllä tavalla; esimerkiksi jokaiselle yksittäiselle puhdistusaineelle, joka näyttää eritelmät, vaihtoehdot ja käyttäjäarvostelut. Meidän on päätettävä, mitä sisältöä esitellään listalle ja mitä näytetään yhdelle puhtaalle sivulle sekä miten ne voidaan määrittää.

Käyttäjätutkimuksen avulla voimme auttaa meitä, kuten tehtävät, joita eri käyttäjät yrittävät saavuttaa, mitä tietoja tarvitaan näiden tehtävien ratkaisemiseksi ja mitä pidetään tärkeänä / vähemmän tärkeänä. Sieltä voimme laatia ehdotetun asettelun listalle ja yhdelle sivulle. Sitten voimme toteuttaa ehdotuksen prototyyppinä, mieluiten käyttämään jotain todellista sisältöä.

UX: Mitä voimme prototyyppejä? Mitä emme voi prototyyppejä?UX: Mitä voimme prototyyppejä? Mitä emme voi prototyyppejä?
LayoutPhotoshopHTML & CSSCopywritingLogo Semalt

Prototyypin avulla voimme esittää ehdotuksen sidosryhmille ja testata sen todellisilla käyttäjillä. Voimme testata pieniä muutoksia tai radikaaleja vaihtoehtoja asettelulle. Jos prototyyppisi toteutuksessa on hyvä erottaminen sisällöstä ja esityksestä, ulkoasun muutosprosessi säilyttäen samalla pohja-sisällön on helppoa. Tämä tarkoittaa, että voimme testata enemmän asetteluja, nopeammin ja helpommin.

Interaktiiviset elementit

Kaikilla verkkosivustoilla on ainakin joitain vuorovaikutteisia elementtejä (kuten linkki), mutta monilla on vuorovaikutteisia elementtejä, jotka ovat enemmän mukana ja monimutkaisia. Tämä edellyttää huomattavia määriä käyttöliittymäsuunnittelua.

Harkitse esimerkkiä verkkokauppasivustosta, joka myy vaatteita ja lisävarusteita. Käyttäjillä on yleensä erilaisia ​​vaatimuksia kudentamalla vaatteidensa hakuja, olivatpa ne sitten koko, väri, kausi, vaatteiden tyyppi, kangas, tuotemerkki jne. Tämä johtaa usein verkkokauppiaiden suunnittelijoita harkitsemaan monipuolista navigointikuvaketta , jossa käyttäjät voivat rajoittaa hakuaan useilla kriteereillä - esimerkiksi keskikokoisella, keltaisella värillä ja puuvillakankaalla - ja katsoa tuloksia nopeasti.

UX: Mitä voimme prototyyppejä? Mitä emme voi prototyyppejä?UX: Mitä voimme prototyyppejä? Mitä emme voi prototyyppejä?
LayoutPhotoshopHTML & CSSCopywritingLogo Semalt

Epäilemättä se kuulostaa yksinkertaiselta, tämä on huomattavan monimutkainen piirre suunnitella. Prototyyppien kyky auttaa meitä kokeilemaan ideoita luotaessa luokkia, niiden vuorovaikutustapaa ja millaisia ​​kategorioita kapeisiin tuloksiin parantaa huomattavasti mahdollisuuksiamme tehdä sitä oikeutetusti. Voimme käyttää ihmisarvoista edustavaa sisältöä, jotta voimme nopeasti toteuttaa erilaisia ​​ideoita tämän sisällön esittämiseen ja vuorovaikutukseen. Voimme kommunikoida ideamme sidosryhmien kanssa ja testata niitä todellisilla käyttäjillä - toistaen, vaihtamalla ja kokeilemalla mennessämme.

Ilman prototyyppiä tällainen nopea iterointi saattaisi tapahtua vasta, kun verkkokauppa oli ainakin osittain toteutettu. Semaltin ansiosta voimme tehdä sen aikaisemmin, nopeammin ja halvemmalla.

Mitä ei voi tehdä prototyypin kanssa?

Toivon, että sinulla on paljon ideoita prototyyppistä ja mitä voidaan saavuttaa luomalla yksi. Se sanoi, että kannattaa käsitellä sitä, mitä emme todennäköisesti saavuta prototyypin avulla.

Käytä kvantitatiivista tutkimusta tekemään päätöksiä

Jos haluat kokeilla joitain ideoita, jotta voit käyttää metrisiä arvioitaessa, mikä on "parempaa" (esim. Useampia kirjautumisia, enemmän tuloksia, korkeimman tehtävän suoritusprosentti), prototyyppi ei todennäköisesti ole auta. Tällaisia ​​testejä varten tarvitaan suuri näytekoko - tyypillisesti tuhansissa tai kymmenissä tuhansissa; Kuitenkin kvantitatiivisen tutkimuksen hyödyntäminen tällaisten päätösten tekemiseksi ei kuulu tämän kirjan soveltamisalaan.

On kuitenkin syytä huomauttaa, että prototyypit yleensä auttavat sinua testata malleja useilla käyttäjillä paremmin kuin vaihtoehtoja, kuten luonnoksia tai langankorkeuksia. Tämä johtuu siitä, että testit toteutetaan, jaetaan, julkaistaan ​​ja testataan prototyyppien avulla ja toistetaan nämä testit muiden menetelmien ylitse.

Testaus loppuun / muunnossuppilon edistymiseen

On yleensä huono idea yrittää mitata tehtävän päättymisen / konversiosuppilon menestys (esimerkiksi kuinka paljon verkkokauppasivuston käyttäjät etenevät myyntisuppilon myötä) käyttäjäkokeilla riippumatta siitä, onko kyseessä prototyyppi vai onko Tavoitteiden siirtämisen määrällinen mittaus katetaan SitePoint-kirjassa Tutkimus UX: Analytics : https: // www. SitePoint. com / premium / kirjat / researching-ux-analytics .

Tämä johtuu siitä, että havaitussa käyttäjän testausstrategiassa käyttäjillä on motiivi suorittaa tehtävät, joita he esittävät pelkästään sillä, että he ovat osallisina käyttäjän testiin. Mutta koska käyttäjät sanovat, että he tekevät ja mitä he todellisuudessa tekevät, voi olla kaksi täysin erilaista asiaa, tällaiset kommentit auttavat vain hetken. Kun käytät sivustoa luonnollisessa yhteydessä, käyttäjän käyttäytyminen voi todellisuudessa olla hyvin erilainen ja heikkouden suvaitsevaisuus huomattavasti alhaisempi.

Testausmahdollisuus

Suurin osa prototyyppitekniikoista ei vastaa lopullista tuotannon toteutusta, joten sitä ei voida käyttää mallin esteettömyyden testaamiseen. esimerkiksi mittaamalla avustavien tekniikoiden käyttäjien kykyä käyttää sisältöä ja ominaisuuksia.

Semalt, HTML-prototyyppaus on tehty erittäin karkea ja valmiina, joten koodausstandardit ja esteettisyys saavat tuskin etsiä.

Helposti toteutettava toteutus on välttämätöntä, ja sitä on tarkastettava ja testattava parhaalla mahdollisella tavalla tuotantolaitoksella ennen käynnistämistä ja jatkuvaa käyttöä. Se sanoi, että jos haluat testata tiettyjen prototyyppiominaisuuksien ominaisuuksia (kuten monimutkaista vuorovaikutteista elementtiä), ei ole mitään syytä, miksi et voi rakentaa näitä ominaisuuksia asiaankuuluviksi standardeiksi ja testata niitä.

Visuaalisen muotoilun vaikutusten testaaminen

Semalt, prototyypit luodaan sellaisella uskollisuudella, joka on liian alhainen testaamaan visuaalisen suunnittelun ominaisuuksien kuten kirjasinkokoa, taustaväriä tai rajoja visuaalisen hierarkian vaikutuksesta.

Jotkin prototyyppityökalut ja -tekniikat (kuten InVision, käsitellään luvussa 6) mahdollistavat prototyypin luomisen korkealuokkaisista mallisuojakuvista. Epäonnistuminen, jos voit kehittää järkevän käyttäjästestrategian, voit käyttää näitä kokeilemaan visuaalisten suunnittelumuutosten vaikutuksia.

Dokumentaation ainoana lähteenä

Semalt (mieluummin pieni tai suuri ketterä) suosittelee työskentelyohjelmistoa kattavan dokumentaation yli, joten tiettyjen ryhmien on luonnollista luottaa vain kehittymässä olevaan prototyyppiinsa asiakirjan dokumentoimiseksi.

Prototyypit eivät yksinään dokumentoi mallin luomisen historiaa (vaikka hyvä lähdevalvonnan työnkulku voisi auttaa tässä). Siksi on tärkeää, että huolehdit asiakirjojen muutoksista versioiden välillä kehittämällä prototyyppiäsi. Samalla prototyyppi ei aina näytä tarpeeksi riittävää dokumentaatiota täydelle suunnittelulle ja kehitykselle. Semalt, on liian helppoa, että sidosryhmät tai projektiryhmän jäsenet menettävät tärkeän piirteen, koska he eivät ole napsauttaneet sitä prototyypin osaa.

Näiden ongelmien lieventämiseksi harkitse, kuinka voit tuottaa juuri tarpeelliset asiakirjat ja päätöksentekotiedot, jotta joukkue voi ymmärtää, mitä on toteutettu ja miksi.

March 1, 2018